Friday, November 12, 2010

coca cola lagi

Pernahkah anda makan mentos... lepas tu... minum coca cola... ( jangan try dulu... baca ni dulu )...




Tentang Coca-Cola:


Ada sebuah pertandingan yang dianjurkan oleh sebuah universiti di New Delhi iaitu meminum coca-cola paling banyak. Dalam pertandingan tersebut pemenangnya berjaya meminum 8 botol dan dia akhirnya mati karana terlebih karbondioksida dalam darah dan kekurangan oksigen. Setelah itu, rector universiti berkenaan mengharamkan semua minuman ringan di semua kantin universiti.

Apabila Mentos + Coca-Cola (atau yang sama waktu dengannya):

Seorang kanak - kanak di Brazil mati selepas makan gula-gula mentos ( mengandungi mentol ) dan minum bersama Coca-Cola / Pepsi. Terdapat juga kes-kes lain. Mengapakah hal ini terjadi? Bahan mentol akan bertindakbalas dengan cepat apabila dicampurkan dengan air berkabonat Coca-cola / Pepsi dan menghasilkan gas yang banyak. Kandungan gas yang bertambah secara mendadak akan menyebabkan perut mengembung secara mengejut dan menyempitkan ruang pernafasan paru-paru. Mangsa mungkin akan mengalami sesak nafas kerana ruang paru-paru tidak boleh mngembang. Jika ini berlaku dalam tempoh yang panjang ( lebih dari 5 minit ) , boleh menyebabkan kematian!
Kalau x percaya ??

Campurkan mentos dalam coke. Biarkan ia seketika. Air coke yg dicampurkan ngn mentos seolah olah meletus....air coke terpancut keluar!






hahaha... tak payah beli mercun lepas ni... kalau nak tau lebih lanjut.. buka you tube.. ada byk lagi eksperimen tentang coca cola ni... 

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. coke kan bagus kalo dibuat pencuci toilet.. kompem kembali putih dan bersinar,, he.he.he..

    pssttt..
    i da letak ur link in my blog..

    huu.. kbtulannya la dtg..
    sbb cri ur link xjumpa td siang :)

    psstt,,
    gmbo kek sblh kanan tu..
    u da brtunang ke?
    or da kwen?
    ops

    ReplyDelete
  3. sebelum ni penah baca.. sorg tu dia makan penadol.. pastu minum coke.. pastu 'keok'..

    huuu

    ReplyDelete