Thursday, August 5, 2010

MOTOR OHHH MOTOR.... redha je la..

SELASA, 3hb 8... highway plus, USJ, kejadian yang agak memilukan berlaku, dalam kelajuan yang munasabah, tak laju pun, lepas memotong lori, moto menjadi berat dan kedengaran bunyi POPPP!!!! bunyi seakan rantai putus, moto aku mati dan berhenti di tepi jalan, "pahal pulak moto aku ni" berkata dalam hati. Minyak hitam mengalir dari motor dan aku mencari punca dari mana ia keluar.. aku cari2 dan YA ALLAH, enjin aku pecah... huhu.. thanks kepada wasi, wazir, ibin, madi dan ijat kerana menunda motor aku dari USJ ke nilai.. esok nya aku pun bukak moto dan check apa yang rosak..





bahagian atas, kulit enjin dan kulit blok pecah, bahagian bawah pun pecah pecah juga..




















pandangan block dari atas.. nampak lawa, x nampak kritikal sangat.. 



















pandangan dari bawah, terkopak... asalnya bulat je, sekarang???













daripada tepi.. macam mana la leh jadi begini.. huhuhu...










dalam block.. terkopak slip kat dalam tu.. ngeri..











piston, rosak habis...












tertanggal habis tempat pin road...













                                                
                       rod putus... punca enjin pecah...











keadaan head yang agak menyedihkan, kena tukar baru.. head sahaja harganya dalam rm400-rm500..










operasi bawa turun enjin pulak.. top set semua hancur.... duit ooo duit... turun la dari langit.. hehe









terbenam rod tu.. itu yang buat enjin pecah.. piston putus, batang rod menghentam kulit enijn.. sakit wooo....













yang ni bahagian bawah enjin...














ini la nasib motorku, WPV nama nya, mungkin motor ni terlantar sebulan dua la kot.. ada duit, cepat la bernafas.. anggaran dalam rm 1 ribu lebih jugak la, kena pi JPJ, ketuk nom enjin lagi, banyak hal kena buat.. apa2 pun, slow2 la merawat motor ni, lepas ni pasang standart, make up kasi lawa pulak klu ada duit.. kepada kawan2 yang membantu dan tumpang simpati... terima kasih di ucapkan.. keep in touch...

5 comments:

  1. xpe li...bt slow2..kami kwn2 ade leh tlg bantu..tp tlg tgk je la..lau tlg hulurkn duit 2 xde la..kami pun kering..huhu..ape2 pun kami ttp sokong dr blakg..

    ReplyDelete
  2. errr..aku pun sme li, x dpt la nk tlg hulur duitnye. aku ngah pokai. nanti de duit gaji banci boleh je pinjam jika aku ade lebih, tp kne bayor blik la...huhu.

    ReplyDelete
  3. sabar jali...menda nk jadi...pape pun aku bersyukur ko selamat x da pape...moto blh repair..
    nayawa x bleh wooo...hehehe...

    ReplyDelete
  4. siannye.. akak tumpang simpati kt ko..xpe, pelan2 ea,repair sket2.. akak nk tlg hulur duit pn nk guna wt bayo yuran..huhu..

    ReplyDelete
  5. huhu.. thanks semua.. nasib la nak dkt puase.. kurang sikit jalan...

    ReplyDelete